2008年9月14日 星期日

Relation-shit

我遇過幾位朋友因為愛而憔悴而憂鬱,最嚴重的莫過於想用自殘來解決這份悲痛。

我看著他們訴說著他們的故事,看到他們眼中的憤怒/無奈/傷痛 ,是的,我都心疼到心坎裡,而我也知道,他們比誰都清楚他們必須放掉必須原諒,但是,他們就是辦不到。


多令人沮喪。
然後他們會問我,妳呢?妳跟那個誰分手時,有沒有痛苦到不行?

我不知道該說自己是特別放得開,還是愛的不夠深(當然我希望是前者),我對於一段感情的結束,剛好都比較像以下的看法:

“I believe that we shocked each other by how swiftly we went from being the people who knew each other best in the world to being a pair of the most mutually incomprehensible strangers who ever lived. “--”Eat, Pray, Love” by Elizabeth Gilbert.

“You know what the worst thing about someone breaking up with you is? Remembering how little you really thought about the people you broke up with and realising that's how little they're thinking about you. You like to think you are both in so much pain, but really they're just relieved you're gone.” by Jesse (Before Sunrise)


“It always fascinated me how people go from loving you madly to nothing at all, nothing. It hurts so much.”--Two days in Paris

對我而言,This is reality.

對我而言,愛情不會抹滅也不會被取代,但它會被擱置在一個角落,因為....Life is moving on.

沒有留言: